In 2017 verzorgde ik het ontwerp voor het branding-boek “Contrarian Branding”. Waarbij de auteur Roland van de Vorst een herziene uitgave maakte in het Engels.
Het boek vroeg om een ruime opzet en we kozen ervoor het boek in twee kleuren en zwart te drukken, door gebruik te maken van overdruk kon ook de kleur groen worden toegevoegd aan het kleuren pallet. Door één drukkleur minder werden kosten uitgespaard.
Onderdeel van de opdracht was het bewerken van de info graphics. Deze waren niet in dezelfde stijl getekend. Door lijndiktes gelijk te trekken, kleuren en patronen toe te voegen ontstond er een geheel in de tekeningen. De gemaakte patronen werden ook ingezet om lege pagina’s aan het einde van een hoofdstuk te vullen.
Achterin het boek werd een lijst van merken toegevoegd zodat je op merk door het boek kunt navigeren.
- Author: Roland van der Vorst
- Contrarian Branding
- 192 pages
- 21.5 x 14.5 cm
- ISBN 978 90 6369 463 0
Bestellen